tak mudah. payah.





perasaan kata lain,
fikiran kata lain,

perasaan kata terima,
fikiran kata jangan,

memang dulu aku menolak,
sekeraskerasnya aku tolak,
aku kata kat diri sendiri,
berkawan je jangan pernah melebihi.

susa bila self doubt wujud dalam diri,
serba tak kena bila terjadi lagi.
kalau bukan aku yang disakiti,
mungkin juga aku yang menyakiti,
kan ?

bukan selamanya orang akan menunggu,
orang pun ada perasaan macam aku.

perasaan ni,
bukan aku yang mintak ade dalam hati dia,
malah dalam hati sendiri,
tak pernah terlintas nak cuba lagi.

ye,
memang dah terbuka hati,
tapi fikiran kata jangan mencuba lagi,
nanti hati sakit lagi.
nanti karang hilang sorang bestie.

aku tahu,
Allah tu maha mengetahui,
tiap apa yang jadi,
pasti ade hikmah nya tersendiri.


aku perempuan,
perempuan yang takut untuk ulang kesilapan,
perempuan yang takut hilang kawan.
perempuan yang takut dengan kenyataan.

aku cuma mampu bersandarkan tuhan,
Allah yang tak pernah berjauhan,
mengharapkan yang terbaik buat masa depan,
disebalik ketakutan.

aku belum mampu letak kepercayaan,
satu perkara yang sangat mencabar perasaan.
satu perkara yang aku sangat takutkan,
sebab kita banyak persamaan.

benar kata kau, 
aku takkan boleh tipu diri sendiri,
sebab aku ada hati,
hati yang memahami semua benda yang jadi.


terlalu banyak persoalan,
persoalan yang bermain kt fikiran,
mungkin sebab itu aku payah dijinakkan.

mungkin benda ni makan masa yang lama
sangat lama
atau mungkin aku redha bila....
bila Allah hantarkan seseorang,
dengan izin dan caranya...



wallahualam.







♥♥♥jazakillahu khairan kathira♥♥♥

0 comments:

Post a Comment